Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 12. august 2010

Høst

Sommeren er fin den, men for meg er det fremfor alt høsten som er den aller fineste årstiden. Jeg gleder meg til de klare dagene med stenk av kjølige drag. Alt blir så skarpt og tydelig, og jeg elsker fargene og naturen som forbereder seg på å sove den lange søvnen.
Når vi kommer hjem, enten det er fra tur, jakt eller soppsanking, er det godt å hygge seg inne og glede seg over små, fornøyde hunder.


Etter tur og mat, er det fint å sitte i vinduskarmen å se ut på været.
Og hvis noen lurer på hvorfor den lille krabaten til høyre (Tingeling) ser litt "skabbete" ut, så er det fordi jeg har begynt å nappe henne.


Kommer vi forbi noen kantareller på turen, så får jeg putte dem oppi det jeg har for hånden. Igår ble det sydvesten som måtte til pers. Regnguden var ganske snill, og gjorde meg ikke altfor våt.

Ingen kommentarer: