Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 26. august 2010

Små opplevelser

Det meste kan bli en opplevelse, bare man har ører og øyne med seg. Detaljene er det hele, og på hver eneste tur, lang eller kort, er det noe å kikke på.
Igår krysset vi hovedveien ved Skårflågan, og gikk opp i skogen. Det går en gammel vei der, som smalner til sti oppover mot Høgåsen. Stien følger bekken, og til venstre for stien, ligger de gamle oppleggene for en skytebane som har vært der for lenge siden. Det meste har grodd igjen, men noe står igjen. Oppstablede steiner, som monumenter over menneskelig aktivitet.
For noen  dager siden, sto plutselig en rev oppe ved låven og kikket ned mot huset. Damene gikk fra konseptene, og det ble reine losen. Etterpå, på vei hjem fra tur langs den gamle jernbanelinjen som følger Ådalselva, hører vi det knake. Mellom jernbanelinja og elva, er det en liten myr og noen trær ytterst mot elvekanten. Der vandrer en  elgokse med stort gevir. Begge hundene værer, Tingeling litt mer interessert enn Dolores, men jeg vil ikke ha noen av dem hektet på elg, og gikk raskt videre.
Men, et flott syn, det var det.