Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 12. februar 2011

Drøm og virkelighet

Idag våknet jeg av en drøm, hvor jeg drømte at jeg sto opp til 45 kuldegrader. Så var det gudskjelov bare minus 27.
Tingeling var en lynrask tur ute, og pakket seg selv godt inn i teppene i kassen til Dolores. Sistnevnte har selskapsblære og hoppet rett opp i godstolen etter frokost.
Og jeg må gjøre det som skulle vært gjort i går kveld, nemlig oppdatere denne siden.
Dagene går i sin vante rytme. Med to små jenter i huset, er det full fart hele tiden. Igår kveld var det klipping av Tingelings negler, de vokser veldig fort. Dolores er som vanlig moralsk støtte; setter seg tett inntil meg for å følge med, og sleiker Tingelings mage mens jeg klipper.
De siste dagene har vi fått ca 40 nye cm med snø, så nå begynner det faktisk å bli litt. Rådyrene kom innom en tur i kveldingen igår. De har ikke vært her så mye i det siste. På Felleskjøpet har de vært utsolgt for kornavrens, så vi har måttet kjøpe et annet produkt som kalles tilskuddsfór til hjort. Det virker ikke som de er så glad i det, men venner seg forhåpentligvis til det etterhvert.
Ole freser vei ned til fóringsplassen, og dere kan vel tenke dere hvor gjerne de små damene vil ned dit. De prøver seg hver gang vi er på vei ned til hundegården.


Dachs i snø


Fredag blåste det veldig, og snøen la seg i fonner oppover veien.

Ingen kommentarer: