Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 30. mars 2011

Ådalselva i vårmodus




Idag gikk smådamene  og jeg langs elva. På denne tiden av året er vannstanden så lav at det ikke er vann
under isen inne ved bredden.
Her har tydeligvis en rev mesket seg på svaner. Jeg pleier å gå her om vinteren og våren, men jeg har aldri sett så mye fjær og rester noen gang. Her har en spesialist vært på ferde.

Når vi kommer til dette treet, som ligger ut over elva, må vi karre oss opp fra bredden og gå rundt. Små dachser må dyttes i rumpa opp på land, og løftes ned på andre siden. Jeg må dra meg opp etter greiner på trærne. Også bærer det videre i det fantastiske landskapet. Og best av alt- her er vi helt for oss selv.

Ingen kommentarer: