Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 18. april 2011

Årets første blodspor

Dolores før sporslutt

Igår var det tid for årets første blodsportrening. Damene visste utmerket godt hva som skulle foregå da jeg dro ut for å legge spor lørdag kveld.
Dolores har jo sin championtittel, men jeg legger to spor, for at hun også skal få treningen. Dessuten synes hun det er morsomt.
Tingeling var først ut, men jeg bommet på opptaket av henne, så der blir det bare en bitteliten videosnutt av henne med kløven.
Rett ved siden av sporstarten, hadde en rev gravd etter rotter i løpet av natten, og det måtte også undersøkes

Hun gikk fint som bare det, men måtte av sporet for å sjekke ferske revespor, før hun tok opp sporet videre.
Hun tok begge blodoppholdene bra, og så gikk det strake veien til sporslutt, selv om hun synes jordrottehullene på jordet er spennende.
Dolores er stødig, flink og ivrig. Hun vil fortsatt gå litt fort, så jeg prøver å holde litt igjen. Igår lurte hun litt på om hun var ved sporslutten, da hun kom til sårleie, og så opp på meg som for å spørre etter kløven.
Den er de begge to veldig glad i.


Tingeling med kløv



Ingen kommentarer: