Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 27. april 2011

Blodsportrening

Ny blodsportrening idag, og Ole ville være med for å se på. Jeg la to fine spor igår ettermiddag, men fikk meg en overraskelse da vi kom til Dolores sin sporstart. En hogstmaskin hadde vært der i mellomtiden, og hele sporstarten var borte. Jeg valgte å gå sporet likevel, for begge to var helt oppskrudde og visste hva som skulle skje.
Dolores virret litt rundt  før hun fant blod, for alt var vel blitt smurt utover, men tok raskt opp sporet. Hun tok overværet midtveis i sporet og hadde noe interessant i nesa, men tok sporet opp igjen da jeg ga henne kommandoen. Til tross for en litt dårlig
start med masse kjørespor og tømmer liggende rundt, synes jeg hun var flink,og kom seg fint til sporslutt. 


Dolores jobber med å finne forsvunnet sporstart

Tingeling var heldigere, for der hadde ikke hogstmaskinen kommet igang enda. Hun startet med å gjøre sitt fornødne 1 meter fra sporstarten, og gikk deretter et suverent spor. Hun gikk konsentrert hele veien, krysset en skogsbilvei uten nøling, ringet fint på blodopphold i vinkel, markerte sårleie og fant kløyven uten nøling.
Videoene under, viser Tingeling i akjon.



 







Ingen kommentarer: