Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 15. april 2011

Liten morgenrapport

Igår dukket de første endene opp langs vannkanten som har åpnet seg i tjernet, og tre traner sto nede på jordet her om dagen. Jeg fikk et elendig videopptak tatt med mobilkameraet mitt. Ingenting annet enn horisont å se, men den karakteristiske lyden av traner er med. Derfor; ingenting å legge ut her. Jeg må nok begynne å ta med meg bedre foto/videoutstyr.
Det er alltids et motiv å finne, og de beste kommer jeg som regel over når jeg bare har med meg dårlig utstyr.

Her om dagen oppdaget jeg at noen hadde satt opp fuglekasse til ender. Morsomt, og vi har jo også ender som hekker i trærne langs tjernet hos oss.





Nå er det trappekos hver dag etter tur og mat. Vi sitter en stund, ser på linerla og nyter våren.
Tingeling skal alltid sitte på fanget, og Dolores skal passe på alt som rører seg

Ingen kommentarer: