Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 20. august 2011

Lørdag morgen


Grått vær, fiskeørna er som vanlig vaglet i et tre på andre siden av tjernet og smådamene har spist frokosten sin og lagt seg i hver sin stol.
Igår var det bare å få på seg regndressen og ut på tur med forventningsfulle damer, da jeg kom fra jobb. Vi sjekket ut en del feiemerker nede ved bekken som renner ut i Grønvoldstjern, og tok oss en fin runde  rundt omkring i skogen.
Idag er planene ikke fastlagt, men jeg skal ut for å plukke sopp jeg fant igår. Det lignet svart trompetsopp, og jeg måtte hjem for å sjekke i soppboken min. Jeg plukker dem idag, og undersøker dem nærmere, for svart trompetsopp er regnet som en kulinarisk nytelse. Ole er skeptisk, og er redd jeg skal forgifte ham med dårlig sopp, men jeg tar ingen sjanser.
Da Dolores var liten valp, var hun helt vill og prøvde å kaste seg over sopp for å spise. Det har hun heldigvis vokst fra.

Ingen kommentarer: