Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 4. september 2011

Dommerelev

I vår deltok jeg på et utmerket etikk-kurs for ettersøksdommere i Kristiansand.
Erling Kjelvik holdt kurs for 4 stykker; 2 av oss fra Vestfold-Buskerud DHK.
Igår deltok jeg for første gang som dommerelev på Glåmdal-Romerike DHK's ordinære blodsporprøve. Det ble en interessant, lærerik og hyggelig dag i skogen, med 3 forskjellige dommere. Jeg fikk være med på bedømmelse av 6 hunder, alle av forskjellig rase, så her var det mye nyttig kunnskap å tilegne seg.

En av hundene gikk til premiering, og for å få godkjent elevarbeidet, må minst 3 hunder gå til premiering. Så da blir det flere prøver å delta på, i tillegg til fersksporprøvene, for å få det jeg trenger for godkjenning til å gå videre med aspirantarbeidet.


Illustrasjonsfoto:
Ole, Dolores og Tingeling var med meg igår, men ingen av hundene deltok. Man kan ikke både være dommer/dommerelev og samtidig delta med egne hunder. Dessuten var det nok å konsentrere seg om.
Igår ble det også tid til Benkemyra "familietreff", med mamma Loppa, bror Lucas og Dolores. Tingeling var også hjertelig tilstede på treffet.

Og,
sist men ikke minst; dagens innlegg blir nr. 500 i rekken fra jeg startet denne bloggen i februar 2010.
                                 

2 kommentarer:

Yvonne Lihuvudh sa...

gratulerar till 500e blogginlägget. Det är en väldigt trevlig blogg du har.

Ha de/Yvonne

Angela sa...

Tusen takk. Det var hyggelig å høre. Hils pappa Zecar fra Dolores og oss andre.