Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 9. juni 2012

Frokost og framtidige gleder

Idag våknet vi til en grå dag med regn i lufta. Etter frokost ville Dolores ut og ligge på trappa. Tingeling camperer inne, og har pakket seg selv inn på virtuost vis. Jeg fatter ikke hvordan hun får det til.

Tingeling på sin faste plass

...og Dolores på sin

Tingeling

Jeg sjekker værmeldingen for fjellet hver gang jeg er inne på yr.no. Jeg må ha oversikt selv om vi ikke skal oppover. Jeg gleder meg til å dra, men det blir ikke før om et par uker.

Ingenting er som morgenkaffe foran peisen,
høre på radioen og planlegge dagens tur.

Dette bildet er tatt i august - et år røsslyngen var spesielt fin.

Dette gleder vi oss også til

Bålbrenning ved vannet

Kveldsstemning over Ossjøen

Stemningsbilde tatt fra spisestuekroken

1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Härlig bildserie från er. Inte dåligt med fisk. Tingeling ser ju för go ut i sin korg med täcke. Det är typiskt tax tror jag. VÅra vill gosa in sig i filtar