Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 2. juli 2012

Hytteforberedelser til jakta

Tur til Aasbraatan idag for å fortsette prosjekt ovnsreparasjon. Tonen var satt allerede da damene kom ut av bilen - full los og desperasjon; og slik fortsatte det hele veien ned til hytta. Jaktmarkene kaller, men enda er det en stund igjen. Nå er det forberedelser med ovn og ved til jakta som står på programmet.
Idag ble det full demontering av ovnen, som også var skrudd sammen med 2 gjennomgående bolter. Mutterne løsnet ikke, til tross for "Verktøy på boks", men boltene røyk, så da må vi lage nye.
Vi fikk satt sammen ovnen med kitt idag, og må lage nye bolter til neste gang.
Jeg har laget mye mat på denne ovnen, og husker godt en nyttårsaften der oppe. Ole, Daksi (Gläfsebos Irka) og jeg hadde en fin kveld med elgsteik, vin og godt tilbehør. Ved nyttårsskiftet gikk vi ut og skjøt et skudd hver med rifla, og dermed ble Daksi stående ute en time og bjeffe. Hun lurte på hvor fallet var.

Alle delene blir børstet og skrapt


Dolores vil på jakt, men må nøye seg med å ta været

Kaffepause -
Tingeling tar hele fanget, for å holde på meg


Vannet fra bekken ved hytta, var noe stillestående idag

Sopp i bekken -
ukjent for meg, men skal lete etter den i bøkene mine imorgen

Matpause med damer som krever sin rett


Ovnen skal settes sammen igjen


Ingen kommentarer: