Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 20. august 2012

En tidlig morgen på fjellet...

...lettet hegra nede i vika, idet jeg gikk ut for å tømme kaffekjelen. Med hese skrik fløy den opp og kretset over hodet mitt. Jeg rakk såvidt å fange den med kameraet.
Da Dolores var bitte liten, syntes hun hegreskrikene var skumle. Jeg husker vi hadde flere rundt oss på en kveldstur. For en liten valp som skal oppdage alt for første gang, kan nok slike lyder være litt skremmende.
Nå er hun stor og sterk og trygg, og lar seg ikke affisere av mye. Det eneste hun ikke liker, er humler og veps - ikke rart, for hun har jo blitt stukket flere ganger i sommer.

Hegre langt der oppe.
Jeg rakk ikke å skifte objektiv på kameraet, og måtte nøye meg med å ta bilde med normalobjektivet.

Fine Dolores

Ingen kommentarer: