Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 25. september 2012

Ikke en dag uten en tur i skogen




Tingeling på tur

Det er viktig både for meg og damene, at vi kommer oss ut på tur i skogen.
Dolores er rampete om dagen, full av energi og trenger aktivitet. Det gjør Tingeling også, men hun er min våpendrager når Dolores skal lekeslåss med meg.
Dolores går opp på bakbeina og ser ut som en liten andalusisk hest, før hun kaster seg over anklene mine for å bite seg fast. Da kommer den lille hjelperen Tingeling styrtende til for å forsvare meg. Nå har vi hatt dagens tøyseøkt, før vi skal avsted, og damene har roet seg ned for en stakket stund.


Dolores i ro
 
 
 



 
 
 

Ingen kommentarer: