Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 30. september 2012

Om rev og vakker utsikt

Idet vi kom opp på det fine utsiktsplatået her om dagen, så jeg halen på en rev som forsvant i full fart. Jeg så den, og damene hadde været av den. Under en rotvelte,  fant vi også inngangen til noe som så ut som et hi. Damene ville gjerne inn, men det ville ikke jeg, da jeg ikke vil oppmuntre interessen for å gå i hi.
Jeg husker da Daksi (Gläfsebos Irka) forsvant inn i et hi, som Ole med nød og neppe fikk henne ut av. For ikke å snakke om de gangene hun forsvant i gangene under et gammelt forlatt våningshus og holdt på i timesvis der nede. Ole måtte bare sette seg, og vente mens han hørte losen gikk.
Nei, takke meg til drevjakt over bakken.
 
 
 
Damer i strå
 
 
 
Det er ikke hvert år blåbærlyngen blir så fin og rød som i år
 


1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Sista bilden har väldigt vackra färger, snyggt!