Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 4. februar 2014

Slangen i paradiset

Sigdal igår og ny vandring gjennom skogen og ned til Prestfoss. Vakkert vær og masse frosne rådyrspor på brøytet skogsvei. Jeg gikk og funderte over ulvespørsmålet, som jeg ofte gjør, og blir like sint hver gang over forvaltningen i Norge. Den er ille nok, men i Sverige er det skrekkelig. Det økende ulveproblemet i Sverige, får jo vi rett i fanget. Alle forryngelsene vil føre til mange ulver på vandring. Jeg kjenner at jeg blir sint, bedrøvet og motløs ved tanken på hvilke tilstander vi etterhvert kommer til å få. Det er som om "ekspertisen" ikke tar lærdom av det andre land bittert har erfart; Når ulvebestanden har vokst seg til et stort problem, som løses, er det nesten uløselig.
På min vandring, fikk jeg imidlertid en hyggelig prat, som tok ulvetankene vekk. Grunneieren, slektning av Ole og dachselsker, drev og brøytet velteplassen. Han tok seg en pause for å hilse på damene, og vi fikk oss en skikkelig jakt- og-dachsprat.


















Ingen kommentarer: