Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 22. februar 2014

Verken fugl eller fisk

De siste dagene har vekslet mellom blank is, delvis barmark og masse våt snø. Idag er det 3 grader, og det drypper fra takrennene. Jeg har ligget og hørt på lyden i hele natt, og latt tankene vandre. Ikke en spesielt god resept for nattesøvn, men jeg trenger å sortere og systematisere. 
Jeg skulle ønske jeg var dobbelt så effektiv, men merker jo at jeg ikke rekker over like mye som før. Det irriterer meg grenseløst. Derfor denne hangen til å lage lister om natten over planene for neste dag.
Nok om det - idag skal snøslapset forseres i skogen, slik at vi slipper de kjedelige veiene på tur. OL dundrer og går på TV, men jeg er ubarmhjertig uinteressert, og vil heller ut på tur selv.
Damene er litt sutrete om dagen, slik de pleier en stund etter løpetiden. Da jeg kom fra jobb fredag, sto velkomstkomiteen som vanlig på trappa, men Dolores toppet det hele med hyling og uling. Stor forventning og glede - jippi - vi skal på tur.


Delvis barmark på torsdag. 
Denne krullen har vokst seg stor, og står igjen etter siste hogst. 
Der tror jeg rådyrene er innom - titt og ofte.








Fredag morgen lavet snøen ned, og en hare hadde vært på beina.


Tre dachsedamer har rotet rundt i snøen.
Mye lukt.




Ingen kommentarer: