Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 25. mars 2014

Vårtegn

Vårtegnene er her, og jeg følger med på hvert lille tegn. Når man er ung, er man så opptatt av alt som skal komme, at man ikke registrerer de små tingene. Plutselig er en vår over, og så en sommer, før man får sukk for seg. Det gjelder å nyte hvert øyeblikk, hver lille ting som det går an å glede seg over.
Igår gikk jeg ned til Svendsrudtjern med våryre damer, og fant årets første hestehov. For to dager siden dukket den første lille flokken med bjørkefink opp, før de raskt reiste videre. Nå venter jeg på gåseflokkene.
Pelles fine rev er nå ferdigflådd og lagt i fryseren i påvente av bereding.
Vi prøvde oss på en kaffekopp utendørs etter dagens dont i går ettermiddag, men det ble litt for kaldt. 

Morgenstemning ved Motjern


Ved Svendsrudtjern I


Ved Svendsrudtjern II


Vi er nok litt seint ute her - 
men, i går fant jeg årets første hestehov.


Ferdig flådd, og klar for fryseren.
Vi samler opp etterhvert som vi flår, og leverer samlet til bereding.





Ettermiddagskaffe utendørs.
2 damer på fanget mitt, og Dolores som strunk general på bakken.

Ingen kommentarer: