Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 26. mai 2014

Hundespannet på tur i Nærstadmarka

Idag skinner solen igjen, etter en grå dag i går med regn og torden. Jeg tok meg en tur i Nærstadmarka med damene, og fikk en liten regnskur før vi var tilbake til bilen. Damene var gale igår, alle tre, og dro som et lite hundespann. Vi møtte et par på tur, og mannen lo da han så oss, og sa; "reine hundespannet det her jo".
Jeg kunne ikke annet enn si meg enig.
Nærstadmarka er, som jeg har sagt før, et frodig eldorado av ro og fred, dyrespor, vegetasjon og sildrende bekker.
På ettermiddagen tok Ole seg en tur ut på tjernet, mens jeg bedrev skolearbeid. Han hadde på en halvmeters gjedde, som han mistet, men fikk opp en ganske liten en. Det er nok tiden nå, så jeg skal også utpå.

Idag skal jeg hente forsendelse fra Friluftsmagasinet. Jeg har kjøpt meg et lite kamo-telt, som jeg skal sette opp her hjemme. Det skal brukes både til fotografering og til revejakt. Vi har jo en veldig ivrig Pelle, som har lyst til å være med på å lure reven. Han har fortalt oss at han driver og trener på å være stille, for det kan nok bli en stor utfordring.



















Tingeling og Annemor.


Dolores og Annemor.


Annemor.


Tingeling.


Dolores på fanget for å bli tørket etter turen - 
hisser seg opp over den stakkars syklisten ute på veien.


Ingen kommentarer: