Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 20. august 2014

4 damer på tur i leiebil

Noen ganger skjer ting, som aldri helt passer inn i planene. Så også med uhellet jeg hadde med bilen min. Nå kjører jeg leiebil om dagen. Som de nysgjerrige dachser de tre damene er, var den fremmede bilen svært interessant. Annemor reagerte først da hun satt på fanget mitt i sofaen, og så det gule Hertz-merket på bilen gjennom vinduet. Hva var dette for noe? Hun måtte ut og sjekke med en gang.
Igår gikk vi tur på Eggemoen, etter å ha hjulpet Ole med levering av den gamle trebåten og en sliten kano på Trollmyra avfallsdeponi.
Damene undersøkte bilen grundig, både inni og utenpå, og viser hvor observante og våkne  hunder kan være.
Jeg husker Daksi, den gamle dachsen vår, på tur langs iskanten på Ådalselva, og plutselig så en bærepose som hang på en kvist. Hun observerte den med en gang, og visste at den ikke pleide å være der. Hunder har bemerkelsesverdige evner, og det slutter aldri å fascinere meg. Har de vært et sted en gang, glemmer de det ikke.


På Eggemoen.


Dolores slukker tørsten.


Dolores og Tingeling.


Tingeling og Dolores.


Dolores sjekker bilen.


Den gamle trebåten måtte dessverre gi tapt for tidens tann,
sammen med en gammel kano vi har hatt liggende.


Kveldskos for Annemor i mykt saueskinn.

Ingen kommentarer: