Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 2. august 2014

Tårnfalk

Jeg har helt glemt å fortelle om tårnfalkredet jeg tilfeldigvis kom over på fjellet.
En tidlig morgen var jeg ute en liten tur med damene, da jeg traff en "hyttenabo" jeg har snakket med noen ganger før. Han var på vei til Hellerhovden, men ventet da han så meg komme. Plutselig mens vi står der og prater, blir vi oppmerksom på rovfuglen som lander i redet for å fóre ungene sine ca 30 meter fra oss.
Det viser seg å være en tårnfalk, og vi blir like begeistret begge to.
Seinere på dagen gikk jeg tilbake med fotoapparat, videokamera og stativ. Jeg fikk noen video-opptak, som jeg enda ikke har sett på, men det er flere unger og full aktivitet i redet.
Bildene under er de beste jeg fikk med begrenset rekkevidde på objektivet.













Ingen kommentarer: