Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 26. november 2014

Frosten er her

Mandag kjørte vi til Stange i et nødvendig ærend. Regnet øste ned, og vannet fosset i alle bekker og vannveier. Oppklarningen kom på hjemveien i form av en flammende kveldshimmel. I går våknet vi til klarvær og barfrost. Etter uker med gråvær og regn, var det rene åpenbaringen.
Jeg gikk tur med ville damer, som hadde ligget på lading et par dager. Nå er de som spente små strenger alle tre, og hadde jeg kunnet velge, skulle vi ikke gjort annet enn å være ute på jakt med dem. 
I dag er det minus 5 kalde grader, og isen har bredt seg over halvparten tjernet. Flystripene ligger som bånd over den blå himmelen, og småfuglene spiser flittig fra fuglemateren på vinduet.
Jeg har en liten Annemor på fanget mitt. Hun har løpetid, og er enda mer fiksert på fanget mitt, enn hun pleier. Og det sier ikke lite.
























Ingen kommentarer: