Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 21. februar 2015

Annemor - en liten kålorm

Annemor fyller snart 2 år, men jeg har aldri nappet henne ned før. Hun har fått sin mors fabelaktige strihårspels, og hittil har jeg bare nappet litt på ører, i ansikt og på hale.
Nå var det imidlertid på tide å skrelle av henne pelslaget, og under er det så jevnt og fint at det er en fryd. Annemor selv er en liten blid propell som er hjertelig tilstede under nappingen, men vrir seg som en liten kålorm hele tiden. Hun er så urolig, at jeg er fornøyd med å ha fått tatt mesteparten av kroppen på en liten time. resten får jeg forsøke å ta idag.
Tingeling kommer først og legger seg tett inntil meg mens jeg napper.  Etterhvert kommer Dolores inn og vil være med hun også.
De skal nappes snart de også.


Annemor blir frisert av Tingeling under nappingen.


Annemor hviler seg etter dagens dont.





Mamma Dolores.


Dolores på fanget til Ole. 


Ingen kommentarer: