Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 28. august 2015

Aversjonsdressur

I går var dagen for repetisjon av aversjonsdressuren. Det er to år siden forrige repetisjon for Dolores og Tingeling, og et år for Annemor. Siden hun er så ung ville vi ha henne gjennom i år også. Siden repetisjonen skal gjøres annethvert år, får vi nå samkjørt alle tre.
Kroppspråket til Dolores talte sitt tydelige språk da hun fikk på seg halsbåndet, og ble ført ut på jordet til sauene. Dette hadde hun ikke lyst til, og hun var raskt tilbake til oss etter en runde på jordet.
De to andre virket noe mer bråkjekke da det var deres tur, men sauene var de absolutt ikke interessert i. Jeg er veldig lettet, for jeg var litt usikker på om Annemor husket støtet hun fikk i fjor.
Tingeling bjeffet litt på han som førte gjeterhunden, men holdt seg ellers på god avstand av sauene.
Vi var de første som fikk testet hundene, siden jeg skulle videre på et møte seinere på kvelden. Vi hadde knapt kommet inn gjennom døren hjemme, før uværet var over oss med skybrudd og tordenvær. Stakkars alle de andre som ventet på tur med sine hunder og arrangørene. Jeg håper det gikk bra. Her hjemme gikk strømmen, og det hadde det gjort flere steder nede i Hønefoss også.
Da jeg kom hjem etter møtet seinere på kvelden, lå det en konvolutt med biter av elg og ventet på meg i postkassen levert av Buskerud Elghundklubb. Greit å være utstyrt med både elg og rådyrskanker til sporslutter på blodspor.


Ole venter med Annemor og Dolores, mens
Tingeling testes.

















Ingen kommentarer: