Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 31. januar 2016

Holke og bristende isskare

I går sneik vi oss ut på holka, og kom oss inn i skogen, hvor skaren lå knudrete og skarp. Den bar damene innimellom, og jeg braste gjennom. Tung tur, med ivrige damer langs rådyrtråkkene på myra. På sånne dager, går man så anspent og holder igjen hundene som drar, at man nesten føler behov for fysikalsk behandling når man kommer hjem igjen.
I dag skinner solen, og kulden er tilbake, foreløpig med minus 6. Natten har bragt et lite dryss av snø over holka, og jeg håper den har festet seg.

Oppkjørte løyper forbeholdt "eliteløperne".
De vil ikke ha oss i løypene, selv om jeg aldri har gått i stykker 
et eneste skispor.
Jeg går kun på hardt føre, som bærer meg, 
men holder meg heretter unna.





En liten følelse av vår langs denne stien.









Ingen kommentarer: