Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 21. januar 2016

Ubuden gjest

Etter jobb i dag gikk jeg ned til fóringsplassen for å gi rådyrene gulerøtter, og ble vár noe stort i lufta over tjernet. Det viste seg å være en kongeørn, som satte seg i toppen av et tre på den gamle jernebanetraseen mellom tjernet og elva.
Jeg rakk å zoome inn og få et bilde, før den lettet og dro ned mot sivet mellom elva og tjernet. Jeg så de enorme vingene som store skygger i silhuett mot solnedgangen. I morgen skal jeg bort dit for å se om jeg kan finne ut hva som fenget interessen. Jeg er ikke veldig begeistret for å ha den rundt her, selv om den er majestetisk og flott å se på. Det kan hende det ligger et kadaver der borte, som den driver og spiser på.
Fortsatt like kaldt, og i natt hadde rådyrene gått inn i uthuset og forsynt seg av kornavrens som hadde rent ut av sekken.





Her sitter kongeørna og speider.





Det går i kos foran ovnen om dagen.
Annemor og Dolores.


Annemor og Tingeling.



Litt betuttet Annemor.

Ingen kommentarer: