Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 21. mai 2016

Morgenrapport

Dagene raser avsted, og nå er det en uke til neste valp reiser fra oss. De er temmelig ville og vidløftige, og er ustoppelige i timesvis om gangen. I dag tidlig, sto jeg opp i 6-tiden, selv om jeg forsøkte å drøye det litt.
Da Herr Mett hadde hatt et lite uhell, og kommet til å tråkke i sin egen bæsj, og jeg hadde vasket hele entreen etterpå, var jeg så våken at det ikke var særlig vits i å legge seg igjen.
Dolores er veldig opptatt av valpene, og leker mye med dem, samtidig som hun steller og oppdrar dem. Herr Stappmett forsøker å tøffe seg, men blir vennlig, men bestemt satt på plass.
De to andre leker også med dem, men Tingeling har en litt bråkete stil når hun setter i gang, og det synes småkarene er litt skummelt. De liker godt å ligge inntil henne og sove. Annemor er litt sjalu om dagen, og presser seg mellom valpene og meg, når vi skal kose. Ellers er hun hjertelig til stede i det meste.


Herr Stappmett.


Herr Mett.


Herr Stappmett har pakket seg inn.


Tenksom Herr Mett.



Morgentåke i dag tidlig, men nå titter solen frem.


Ingen kommentarer: