Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 17. juni 2016

Nye opplevelser for Sang.

Lille Sang har vært med ned til elva for første gang, og vågde seg litt uti med potene. Han bruker nesa flittig, og er interessert i å putte det meste inn i gapet. De siste dagene har jeg plukket en død kreps, en gulpebolle, en død mus og bein etter en fugl ut av gapet hans.
Etter jobb i går, gikk jeg en liten runde huset med alle sammen. Da vi kom nederst på eiendommen der Ole har hogd ned en del dårlige juletrær, var han plutselig borte. Jeg tenkte selvsagt ikke på at det var der nede jeg hadde lagt det lille blodsporet hans sist lørdag. Sang hadde sprunget rett til sportstarten, og punktet seg fra bloddråpe til bloddråpe. Jeg sto og så på at han gikk fullstendig på sporet. Han ble vel litt skuffet da han kom til sporslutten, men returnerte  blid og fornøyd tilbake til meg. Det er tydelig at han allerede har knekt koden.


Sang og Tingeling.


Dolores og Sang.


Tre damer.


Liten gutt - stor elv.





Sang koser seg hos Tingeling.





Måtte bare legge ved dette bildet fra gågaten i Hønefoss....


....og et blomsterbilde hjemmefra.

Ingen kommentarer: