Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 3. juli 2016

Latmannshage og ustadig sommervær

For første gang i mitt liv, har jeg anlagt "latmannshage" i vekstkasser. Hos oss er det så frodig og slik vekst at ugresset fort tar overhånd. Vi har hatt kjøkkenhage i mange år, men skal man være mye borte om sommeren, er det ikke alltid like greit å holde den i stand.
Derfor altså en annen vri i år med mye urter, litt dill til krepsen, purre og sukkererter i vekstkasser.
Regnværet skyller ned over oss med ujevne mellomrom, og de siste dagene har det blitt våte turer for meg og den firbeinte gjengen.
Tingeling stakkar, har fått i seg noe ytterst tvilsomt, for hun har hatt kraftig diaré de siste dagene, med urolige netter for både henne og meg. I dag er hun litt bedre etter en rolig natt, men jeg fortsetter med diettmat, Zoolac og Kanikur til hun er helt i form igjen. Jeg synes så synd på henne, og er glad for at hun ville ligge i fanget mitt i går kveld, etter å ha holdt seg for seg selv en stund.
Til og med lille Sang har forstått at han må la Tingeling være i fred, og er bare borte for å sleike henne forsiktig på snuten. Han lever forøvrig veldig opp til navnet sitt. Når han venter på maten sitt, låter det slik i han, at han bokstavelig talt får det til å synge i glassene i skapet.



















Trøtt liten Sang etter dagens siste rafse/biterunde.



Ingen kommentarer: