Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 30. august 2016

Om høstens gleder og gale hunder

De siste dagene har jeg kjent det friske draget av høst, og jeg er en av dem som elsker det. Etter en våt sommer, håper jeg det blir en høst uten altfor mye nedbør.
Jeg har fått plukket litt kantarell, og rensket det hemmelige stedet mitt for den svarte trompetsoppen.
Gråsvart og unnselig vokser den på mosebunn, og er lett å overse, men for en smak!
Den siste tidens turer har vært svært slitsomme, med fire ivrige hunder. Annemor og Sang er de absolutt verste til å dra, og i går splittet jeg dem opp, og gikk to turer. Slik får det bli en stund framover. Dolores og Tingeling skal få kose seg på tur sammen, mens jeg skal konsentrere meg om å få avlært de to andre den verste desperasjonen.
Tingeling er endelig ferdignappet. I går fikk jeg tatt "skjørtene" hennes, og nå er hun veldig fin. Lille Sang skal snart få av seg valpepelsen sin, for han ser ut som en liten bombe. Det kommer til å bli en utfordring, for han er nok av det litt utålmodige slaget.









Svart trompetsopp.


Dolores og Tingeling på tur sammen.


Sang og Annemor.


Annemor.


Rufsete liten Sang.


Nynappet og fin Tingeling koser seg med frokosten sin.

Ingen kommentarer: