Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 29. januar 2017

Napping og løpetid.

Så har det jammen meg blitt søndag. Vi lever i en hvit tåkete rimverden om dagen, nesten som i en gammel svart hvittfilm. Det har kommet noen få cm med snø, og rimet ligger på trær og busker. I går gikk jeg en snau kilometer, mens Ole gikk med gjengen. Det var deilig å bevege seg, selv om jeg fortsatt skal bruke to krykker. Det har jeg fått streng beskjed om.
Dolores og Tingeling har løpetid og kurtiserer hverandre i timesvis. Begge har fått kyskhetsbelte på (les: truse), og det er en sikkerhet mot uhell.
Vi har satt opp en grind, slik at de kan drive på i spisestuen, uten å plage Sang altfor mye. Han er stresset, men vi har fått til et system som fungerer uten at han plages for mye.
Morten har sendt bilder av Raggen under napping, og det er alltid hyggelig med bilder av valpene våre. Raggen er en flott liten kar, og blir nok staselig når han har fått skrelt av seg all pelsen.
Selv bringer jeg et bilde av hele gjengen vår i dag. Det nærmer seg tid for napping her også.

3 bilder av Raggen 😊










Tingeling, Sang, Annemor og Dolores 
venter på smakebit av frokosten min.


Ingen kommentarer: