Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 29. mai 2017

Tante Elses DT Ester og Tante Elses DT Ludde på utstilling

Søndag stilte Ester og Ludde på hver sin utstilling.
Ester stilte på Hattfjelldal JFF's utstilling
og
Ludde stilte på Glåmdal Romerike DHKs utstilling på Skarnes.

Utstillingsresultat Ester:
Excellent i Brukshundklasse



Utstillingsresultat Ludde:
Very Good i Brukshundklasse


Vi gratulerer så mye til to flotte Tante Elsehunder.




Ludde med sine vakre,mørke øyne.

Selv tok jeg turen til Skarnes for å heie på Ludde og familien hans. Sang ble med for sosial trening, og han oppførte seg nesten eksemplarisk. Det ble et hyggelig møte, hvor to blide karer også fikk hilse på hverandre.
Dere som følger denne bloggen og som kjenner meg, vet at utstilling ikke er min favorittøvelse. I går fikk jeg nok en bekreftelse på hvorfor jeg har et noe anstrengt forhold til fenomenet.
I Luddes kritikk står å lese at han har lyse øyne!!
En dommer står fritt til å gjøre vurderinger som ikke kan diskuteres, men denne gangen tillater jeg meg å påpeke at dommeren faktisk tar feil.
Ludde har mørke, vakre øyne, som sin mor...og som alle søsknene sine!
Ferdig snakka!


Ingen kommentarer: