Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 31. august 2017

Saueaversjon 2017

Da kom vi i mål i 12.time med hele gjengen på saueaversjonen. Sang stilte for to uker siden, for første gang i sitt liv - lettere oppskjørtet og etterhvert helt vill. Han loset, og jagde, og ville etter dem gang på gang. Han fikk tre støt før vi ga oss, og da hadde jeg vondt i hele sjela, innen en oppkavet liten gutt ble lagt i kassen sin.
Idag var det ny runde med alle fire.
Damene var ikke interessert i sauen i det hele tatt;
Dolores forsøkte å overse dem, Tingeling snudde og sprang da to sauer kom mot henne, mens
Annemor helst ville sitte på armen, på trygg avstand fra de forhatte sauene.
Sang var tydelig ubekem fra første stund, men ble med inn på beitet. Jeg slapp kveilen, men holdt tampen av linen, da vi passerte noen sauer. Han forsøkte å få meg og instruktøren mellom oseg og sauene.
Etterpå fikk jeg beskjed om å gå opp på en haug, forbi noen sauer, mens instruktøren holdt Sang. Så ropte jeg på ham, og da fikk han skikkelig problemer. Han ville så gjerne, men turde først ikke å passere sauene. Til slutt tok han motet til seg, og kom stormende i en stor bue utenom sauene.

Jeg var ikke bekymret for de tre andre, men desto mere lykkelig over at Duttebassen oppførte seg eksemplarisk.

Dermed kunne vi reise hjem med 4 ferske bevis på at gjengen vår har bestått testen.





Den lille flokken -
ingen bilder fra i dag, men derimot et bilde fra fjellet.

Ingen kommentarer: