Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 22. oktober 2017

Fin dag

I dag regner og blåser det, og slik skal det vel være hele dagen. Gårsdagen ble langt bedre enn forventet, og vi fikk en fin dag i Aasbraatan. Dolores ble sluppet, og gikk som vanlig ut i fine søk. Hun er så flink til å søke ut og slå store ringer, for så å komme tilbake. Jeg ble sittende igjen, mens Ole fulgte på. Etter to timer, fant hun en gammel fot, som hun drev på med i flere timer.
Etter strengen å dømme, så det ut som hun var på gammel harefot. Hun var vekselvis lys og grov i målet, og tråklet seg av gårde.
Det begynte dessverre å bli sein ettermiddag, så jeg gikk henne i møte etter å ha forsøkt å kalle henne inn. Det ville hun ikke, og var ikke veldig begeistret for å bli tatt inn heller. Litt pølse hjalp imidlertid på humøret.
Det ble ca 8 km i søk og fotarbeid, og en sprek Dolores var i strålende form og veldig sulten da vi spiste matpakke ved bilen.
Mens jeg satt på post, kom en jeger oppover skogsveien. Han pratet i jaktradioen hele veien oppover, og enset ingenting rundt seg. Mulig han likevel fikk med seg noe, for jeg hørte to hagleskudd litt nærmere velteplassen.
Da jeg kom oppover så jeg ei røy som pilte over veien og ut på myra langt foran meg.
Elgjegerne vek plassen for småviltjegerne denne helgen, etter å jaktet onsdag og fredag. Jeg regner med at det har vært mye aktivitet og bevegelse i terrenget de siste dagene.



Dolores i farta.











Litt misfornøyd Dolores, som ville videre.





God og varm kasse og ullteppe er bra for hunder som har vært ute på jobb.
Det er det dessverre ikke alle som forstår seg på.


Annemor, Tingeling og Sang.



Ingen kommentarer: