Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 7. august 2018

Annemor imponerer

Søndag tok jeg meg en tur for å hente klauven fra sporet som ikke ble fullført på NM lørdag. Jeg satte sporlina på Annemor og tenkte det kunne være moro å teste henne på et to døgn gammelt spor.
Sporet lå på en tørr snauhogst, med mye tørre greiner og kvister. Annemor tok sporet helt suverent, og jobbet seg systematisk gjennom sporet og til sporslutten.
Jeg var så stolt over henne at jeg nesten begynte å grine. Hun fortjener i aller høyeste grad sin tittel som Norsk Viltsporchampion.
Etterpå ble det tur med gjengen ut på ei myr for å se etter molte, men myra var helt tørr og ikke et bær å se.












Ingen kommentarer: