Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 17. februar 2019

Vinter og vår

Den siste uken er det som om vi har gått fra tung vinter til vårstemning, med sol og plussgrader. Disse bildene er fra en tur til Djorda for noen uker siden. Da var det adskillig kaldere. Jeg tror det var noen og tjue kuldegrader på den turen. Nå har snøen klappet litt sammen, men er desto tyngre å tråkke seg gjennom for folk og dyr.
Rådyrene har begynt å flokke seg rundt husene; de husker fóringen fra i fjor. Ringerike Kommune har endelig innført ekstraordinær båndtvang, og jeg venter svar fra Mattilsynet på min søknad om disp fra fóringsforbud av hjortedyr. 
Landbrukskontoret i kommunen har sendt en positiv uttalelse angående søknaden min, så nå håper jeg snart svaret fra Mattilsynet kommer.
























Ingen kommentarer: