Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 18. juli 2019

En utfordrende fjelltur

Vi kom hjem for noen dager siden, etter en tur på fjellet av de sjeldne. Daget etter ankomst hadde vi en fin tur til en av de faste plassene våre. Hundene liker seg godt der. Det graves og spises røtter og jord. Det bjeffes på uskyldige turgåere som kommer langs turiststien et stykke unna. Denne gangen slapp vi unna med noen regndråper.
Dage etter prøvde vi fiskebettet i Ossjøen, men det var nærmest dødt. Ikke et napp, til tross for at det meste av fiskeutstyr ble prøvd. Utpå ettermiddagen begynt jeg å kjenne på et ubehag i mellomgulvet med påfølgende kvalme, og så var det i gang.
Jeg ble liggede strak i dagevis uten å få meg mat og drikke. Alt kom opp igjen, Etter noen dager karret vi oss hjem; det er bedre å ligge syk litt nærmere sivilisasjonen.
Jeg rakk imidlertid å finne meg et fint emne til en kopp jeg vil lage. Så håper jeg neste tur til fjells blir mere vellykket.

Hundene koser seg med tørrfisk på tur.









Sang vil ha utsikt.





Leirplass med hundene.








Ved Ossjøen.

Ingen kommentarer: