Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 30. november 2020

Tante Elses SD Sang på drevprøver

Sang stilte også på to drevprøver, mens vi var på Nærøy. Det er fint å kunne kombinere fin høsttur nordover med dommergjerning og drevprøver med egen hund.

Været var det samme for oss alle denne uken - med stiv kuling og regnvær hver eneste dag. Sang bryr seg ikke om slikt, og gikk til to førstepremier mandag og fredag. Han har i grunnen vært vill, og litt for gærn helt siden han var liten, og jeg har vært litt bekymret for ham. Nå håper jeg ting begynner å gå i riktig retning for den vesle gutten min.

Etter den siste prøven fredag, var det bare å tørke "Duttebassen" og skifte selv fra ytterst til innerst før jeg satte meg i bilen for å kjøre den lange veien hjem.

Ordinær drevprøve Nord-Trøndelag Dachshundklubb

1.premie 45 EP

Ordinær drevprøve Nord-Vest Dachshundklubb

1.premie 47 EP









Ingen kommentarer: