Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 30. desember 2011

Dame med kjempekrefter

De siste dagene har jeg stort sett fotografert Dagmars herjinger. Dagen etter uværet, gikk jeg opp i skogen bak huset, og telte 6-7 trær som lå nede. Det var jo ganske mye, syntes jeg - helt til jeg kom opp i skaret fra tjernet vårt. Der så det ut som rein flatehogst, for alt lå nede.
Oppe på Valderstømoen, tror jeg mellom 20-30 % av skogen lå nede, og det har vært en prøvelse å ta seg fram de siste dagene. Det blir mye og farlig opprydning, med alle de trærne som står i spenn.

Fra innkjørselen ned mot grenda vår. Her var det nødvendig
med trerydding for å komme fram.

Fra gamleveien

Ned mot Pålerudbyen var veien helt sperret av vindfall,
som måtte fjernes.

På Valderstømoen ligger det flatt.

Tingeling på tur blant vindfallene.



Vinden blåste friskt også dagen etter.



Smådamene med på inspeksjonsrunde.

Her ser det ut som en hogstmaskin har vært på ferde.

Ingen kommentarer: