Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 22. april 2013

Trøst å få hos Tingeling

Idag er valpene 8 uker gamle, og Dolores driver avvenning av valpene. Nå vil hun ikke die lenger, for de skarpe valpetennene gjør nok vondt. Da er det greit å få litt trøst av snille, tålmodige Tingeling.
Valpene skal først leveres til helgen. De første hentes søndag. Jeg har allerede begynt å grue meg, for de er så søte og gode alle sammen. De tar jo nesten livet av oss med all den aktiviteten, men når jeg løfter dem opp, og de planter to små poter i fjeset mitt og gir meg et valpekyss, ja, da smelter jeg fullstendig.
Ikke før vi har satt oss ned, så kommer de stormende for å kose på fanget. Hver og en av dem, har sin personlighet, men alle er veldige blide, aktive og nysgjerrige på alt som foregår.



Ingen kommentarer: