Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 30. mars 2014

Den store gåsetrekkdagen

Gåsetrekkene venter jeg på hvert eneste år. Det er en opplevelse hver gang; først den skvatrende lyden høyt der oppe, dernest, etter å ha speidet lenge, dukker de opp i flotte formasjoner i stadig endring. Igår fikk jeg synet av årets første flokk mens jeg var ute og gikk med damene langs tjernene. En ganske stor flokk passerte på vei nordover, før den plutselig vendte, omgrupperte og reiste sørover igjen. Det var et fantastisk syn, som jeg fikk foreviget med fotoapparatet.
Seinere på dagen, kom først en flokk, som viste seg å være enorm. Så gikk det 15 minutter, før neste enorme flokk passerte. Det må ha vært flere tusen fugler, og vi har aldri sett så mange på en gang før. 
Her er noen av bildene jeg tok i går.



























Ingen kommentarer: