Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 23. august 2014

Nærkontakt med rådyr og soppsanking

Turen med damene etter jobb i går, ble av det spennende salget. Turene etter jobb, pleier ikke å være av de aller lengste, men planen var å gå innom et av kantarellstedene mine, og det superhemmelige trompetsopp-stedet mitt.
Mens jeg satt fredelig og plukket kantarell, rykket Annemor til i båndet og var i full los. Etterpå forsto jeg at hun antagelig må ha sett rådyrene. Alle tre ville videre nedover mot søkket hvor rådyrene liker seg. Dolores gikk opp på bakbeina for å ta været, og så var det bare å holde igjen 3 gærne damer. Vi svingte oppover, og tok retning mot det andre soppstedet.
Da vi var halvveis oppover en av de nyeste hogstveiene, satte Tingeling i gang, og der; 15 meter til  høyre for oss kommer ei rå med en kalv og passerer oss i full fart.
Fy fader; det er mye krefter i 3 sterke, og viljesterke dachser, og jeg var både svett og temmelig rød i trynet innen jeg kom meg hjem igjen.
Jakta nærmer seg, det er helt tydelig.


Speider etter flere rådyr.









Ingen kommentarer: