Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 15. februar 2015

Tid for tur og tid for kos

Det milde vinterværet holder seg stabilt om dagen, og såvidt over det nivået som lager isholke. Igår tok vi oss en tur til Eggemoen og gikk innover mot Vågård, der monumentet over Lensmannsmordene ligger. Jeg har skrevet om hendelsen her på bloggen før, så jeg nøyer meg med et bilde av plaketten, og en lenke til mitt tidligere innlegg:


Apropos plaketter; jeg har endelig fått satt de fine messingplakettene vi fikk fra Åland Taxklubb i passepartout og ramme. Det er jo moro å gjøre litt stas på de flinke damene, og championatdiplomene skal også i glass og ramme etterhvert.

Etter dagens gjøremål, er det alltid tid til kos. Annemor bruker samme overveldende, kjærlige  taktikk på oss som på Dolores og Tingeling. 


Tre oppmerksomme damer-
Dolores, Annemor og Tingeling.


Monumentet over over de myrdede lensmennene.
Siden jeg var der sist, er det også reist to kors.



Inngraverte plaketter med navn og resultat fra drevprøvene
på Åland i 2012.


Annemor som papegøye på skulderen min.



Ingen kommentarer: