Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 5. desember 2015

På aspirant-tur

I går sto jeg opp kl.04.00 med avreise kl.05.00 i et grisevær av det slitsomme slaget. Jeg skulle gå som aspirant på to drevprøver i regi av Follo Østfold Dachshundklubb, og måtte være på plass kl.07.45.
Hos oss hadde det kommet en del snø, som i løpet av turen til Båstad, gikk fra sludd til plaskeregn.
To prøvedeltagere fra Sverige skulle stille hunder, og begge gikk til premiering. Jeg gratulerer så mye til hunder og førere. Dagen startet som sagt i regnvær, og ble avsluttet i oppholdsvær med mye vind.
En fin og lærerik dag for meg som dommeraspirant, og forhåpentligvis får jeg godkjent disse to arbeidene i dommerkollegiet. Da er både elev og aspirantarbeider fullført, og jeg kan etterhvert starte min dommergjerning.



Mørk, glatt og guffen start på bilturen.


Dommer og fører.


Hund i aksjon.














Fra daggry til solnedgang - 
en lang og morsom prøvedag i flott landskap.

Ingen kommentarer: