Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 30. april 2016

Enda en hvit morgen

I dag falt store snøfnugg som bomber fra himmelen, og tegnet luften hvit. Snøfnuggene la seg som hvite flekker på små valpekropper, og det var godt å komme inn og tørke seg igjen.
Nå har snøen gått over til regn igjen, og vi har nok en kald og grå dag i vente.
Valpene demonstrerte lovende hørbarhet og losføring under tilberedelse av frokosten idag. Forventningen til måltidene er stor, og de myldrer rundt beina mine, og følger etter meg inn på badet med en gang jeg beveger meg. De vet at de skal spise maten sin der inne.
I går landet 2 hegrer i sivet i østenden av tjernet, og i dag har en av dem spasert i sivet rett nedenfor huset. Jeg fikk dessverre ikke sikt til å ta bilde, men har satt på teleobjektivet på kameraet, og er klar neste gang de dukker opp.
Bildene på bloggen, ble tatt i går. Snøen har ikke lagt seg i dag, og det er bra, for jeg skal ut å legge blodspor i kveld.





































Ingen kommentarer: