Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 17. august 2016

Lille Sang har gått sitt tredje blodspor

På tide å komme i gang igjen med litt blodsportrening for lille Sang. I går gikk han sitt tredje blodspor. Logistikken måtte på plass, før jeg dro avsted med alle fire. Det er varmt om dagen, og ikke turvær for hunder som trekker seg varme. Det må bli litt kortere lufteturer.
I går startet jeg først med å legge et lite spor for Sang, deretter et spor for Annemor.
Så tok jeg ut damene og gikk en tur med dem, mens Sang ventet i bilen under heftige protester. Jeg hørte han en stund, men det var stille da vi returnerte til bilen.
Så var det Sangs tur. Han tok sporet uten nøling, og demonstrerte med all tydelighet at 75 meter egentlig var altfor kort. Han virket nesten litt forfjamset da han fant kløven, og ville gjerne spore mer.
Rådyrkløv er stor stas, og han fikk leke med den, og kose seg med den en god stund, før jeg byttet den mot ost.








Ingen kommentarer: