Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 7. mars 2010

Fortsatt hvit verden, og jeg leter etter hver minste lille flekk som har klart å bekjempe snøen. Sola varmer om dagen, men det tiner så altfor langsomt. Tingeling og jeg trenger barmark for å fortsette blodsportreningen fra i høst.
Idag var jentene og jeg på tur langs en brøytet skogsbilvei, og kom over ferske elgspor. Full los på Tingeling med en gang, og Dolores var taus, men dog litt interessert. Da var det bare å snu. Jeg vil ikke ha dachser som er interessert i elg.
Jeg hører om dachser som blir sparket i hjel av elg hver eneste høst. det er et skrekkscenario jeg ikke har lyst til å oppleve.

Ingen kommentarer: