Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 8. november 2010

Iskald dag i skogen

Under sterk tvil, tok jeg meg med damene på trening idag. Minus 11,7 kalde grader da vi dro avsted. Dolores dro ivrig avsted da jeg slapp henne. Vinden kom brått fra nord-øst, og da ble det vel enda vanskeligere på den iskalde frostmarken. Etter ca en halv time, dro hun avsted. Litt støting på fot, før hun reiste avgårde. Jeg hørte henne innimellom vindkastene ca 450 meter unna i vindretningen. Hun snudde etter en halvtimes tid, og kom opp igjen. Det var nok ikke gode luktforhold idag, så hun fikk vel tap.



Ga oss ganske raskt etterpå; dvs jeg bestemte at vi skulle gi oss, for Dolores ville gjerne fortsette.
Det var så kaldt i dag, at jeg måtte finne en plass i solen, før jeg slapp Tingeling. Hun hadde ikke lyst idag, så da ble det rask retur til bilen, og en liten fotosession på veien.





Ingen kommentarer: