Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 29. januar 2011

Dronninger på haugen


 
Idag var det klatring på snøhaugene som fenget interessen, da smådamene og jeg var på tur. Graving, snusing og speiding til alle kanter hører også med.
Etterpå reiste vi til Magasinet i Lier. Det meste var igrunnen utsolgt av det vi skulle se på, men jeg endte opp med nytt jakthorn - en størrelse større enn det jeg har fra før.
For et par år siden, kjøpte jeg et lite jakthorn til meg og et til Ole, men størrelsen på det imponerte tydeligvis ikke. Jeg synes imidlertid at det lille fungerer rimelig greit, når avstanden ikke er altfor stor.
Idag kjøpte jeg imidlertid et litt større, men Ole får kjøpe sitt eget, for han høres ut som han har lyst på et i størrelse xxxl, og jeg lurer på hvor han skal gjøre av det når vi er på jakt.


1 kommentar:

Ole sa...

Jeg vil ha en trombone!