Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 12. mars 2011

En ny, fin dag

Lørdag morgen, og damene og jeg er oppe like tidlig hver dag. Kl. 0630, var det minus 13,4, og sola på vei opp. Dolores har vært klar for tur lenge, mens Tingeling har sittet i vinduskarmen en times tid for å se på ekornene.
På tur skal vi, men jeg vil ha sola litt høyere på himmelen først. Dessuten er det jo et sledehundløp å følge med på. I år er det spennende, for foreløpig har ingen fått særlig forsprang. Her er det flere som kan vinne. Jeg heier jo på Lance Mackey, og er litt bekymret, for han har satt igjen 7 hunder, og kjører med kun 9. Akkurat nå ligger han på 3. plass, og jeg krysser fingre.

1 kommentar:

Ole sa...

Se opp for Hans Gatt og John Baker.Baker er godt vant i det terrenget som de er i nå, og som er mye likt resten av løpet.Hans Gatt har raske hunder,og dessuten er stammen hans delvis bygd opp av de samme blodslinjer jeg hadde.Det er solide saker!!