Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 5. mars 2011

Vårstemning i Nærstadmarka

Idag ble det tur for damene og meg i mye sol og mye vind, men med et klart drag av vår. Barnålene haglet ned over oss, da vi passerte gammelfuruene, bekken har løsnet og solen bar bud om varmere tider. Vi satte oss opp i en snauhogst, med glimt av barmark og god lukt av nyhogst.
Begge snuste ivrig rundt, inntil Tingeling inntok yndlingsposituren sin; godt plantet på mitt fang, mens Dolores forsatte med graving og snusing.
En liten høytidsstund for alle tre.

Dolores

Tingeling

Dolores vaglet på gran.

Hjemme igjen, går det meste etter vanlige prosedyrer. Etter mat og kos, pleier Dolores riste opp putene, mens Tingeling alltid blir med på badet for å dusje. Det vil si; hun setter seg utenfor dusjen, og stirrer på meg mens jeg dusjer. Så skal hun ligge litt på det våte håndkleet, før vi går på kjøkkenet for å lage middag. Da er Dolores ferdig med putene, og blir med på matlagingen hun også.
Alle dachseiere kjenner seg vel igjen, tenker jeg, for denne rasen er levende interessert i det meste.

Ingen kommentarer: